Surah Yasin Rumi dan Jawi (Maksud & Terjemahan Yassin)

bacaan surah yasin penuh

Surah Yasin adalah surah yang ke 36 mengikut susunan surah yang terdapat di dalam kitab suci Al-Quran yang telah diturunkan selepas Surah Aj-Jin di Mekah iaitu sebelum berlakunya penghijrahan Nabi Muhammad SAW dari kota Mekah ke kota Madinah.

Surah ini dinamakan sebagai Surah Yasin kerana ia dimulakan dengan huruf Ya dan Sin. Surah ini juga membawa maksud tentang penetapa risalah yang merupakan jiwa kewujudan dan roh terhadap semua benda di mana roh dan hatilah yang merupakan tunggak kepada utusan Rasul yang terakhir.

Jika anda sedang mencari Surah Yassin dan terjemahan rumi dan jawi, anda boleh dapatkan di sini sama ada dengan muat turun secara terus atau terus membaca di laman ini. Kami juga kongsikan Surah Yasin ini dalam bentuk file PDF, gambar dan juga audio Mp3 untuk memudahkan anda membaca atau mendengar bacaan surah ini.


Surah Yasin Terjemahan Rumi & Jawi


Kami kongsikan untuk anda bacaan Surah Yasin Penuh secara keseluruhan termasuk terjemahan dalam Bahasa Melayu dan juga bacaan rumi dan jawi serta surah Yassin ini juga dikongsikan dalam bentuk video dari laman YouTube.


youtube surah yasin dan terjemahan

download surah yasin

surah yasin bahasa melayu

bacaan surah yasin rumi dan jawi

surah yasin full mp3 free download

video surah yaasin

tafsir surah yassin

yasin terjemahan bahasa rumi

bacaan surah yassin full mp3

surah yasin rumi full

Baca : Fadhilat Baca Surah Yasin Pada Setiap Pagi

Ayat yasin 42 hingga 46

ya-sin

ayat 50 hingga 52

yasin ayat 53 - 58

surah yaasin ayat 59-61

bacaan ayat 63 sehingga 66

ayat daripada 67 sehingga 70

yassin ayat 71 hingga 74

surah yasin pdf file

yassin 79 hingga 81

Yassin full ayat 82 dan 83

Baca : Kelebihan Surah Yasin Ayat 58

Berikut dikongsikan Surah Yasin dan terjemahan maksud dalam rumi dan jawi dalam bentuk PDF jawi  serta audio Mp3. Sila klik butang download di bawah untuk mendapatkan file yang anda inginkan. Anda boleh terus muat turun tanpa perlu meminta kebenaran.


Semoga perkongsian Surah Yasin rumi dan jawi serta terjemahannya akan dapat membantu anda serta memberi manfaat kepada anda iaitu dengan memudahkan anda untuk membaca surah ini di dalam artikel ini. Semoga bermanfaat. - ilmualam.com